Min framtid - Vad jag vill

Vad vill jag egentligen göra i framtiden? Jag vet bara att jag inte vill jobba på donken eller i en korvkiosk. Min framtid är ganska obestämd men jag är lyckligt ovetande om vad den medför. Jag kanske flyttar utomland, kanske stannar kvar här i sundsvall? Jag kanske inte blir polis, jag kanske blir brandman? Vem vet lixom, för jag har absolut ingen aning om min framtid. Jag kanske inte har nån kontakt med dom jag umgås med nu, eller så har jag bara kontakt med dom. Det är omöjligt att veta hur framtiden blir. Men jag vet iaf hur jag vil att min framtid ska bli men bara för det så är det ju inte säkert att det blir så.

 

Jag vill bli polis, jag vill flytta till Stockholm, jag vill skaffa barn och gifta mig. Jag vill leva mitt liv hälsosamt och friskt. Jag vill slippa alla dumma sjukdomar i världen. Men bara för att jag vill det, så är det inte säkert att det blir så. Jag vill bo i en stor villa, Volvo och vovve. Nej, Volvon kan vi byta ut till en BMW eller en Audi. Jag vill att mina barn ska få en säker och trygg uppväxt utan kriminalitet och sjukdomar.

 

Jag vill gå ut gymnasiet med bra betyg och komma in på polishögskolan efter ett år som au pair i usa, men det är tuffa antagningskrav för att komma in på polishögskolan men jag har ingen reservplan så jag måste satsa helhjärtat för att få det som jag vill. Mina vänner och mina föräldrar stöttar mig och hjälper mig oerhört mycket i skolan då jag har det svårt att koncentrera mig och att få saker gjorda. Men jag kör mitt egna race och försöker få in alla uppgifter i tid, även fast det är svårt och jobbigt på gymnasiet. Vissa kurser är riktigt jobbiga och matte 1b är en sådan… Jag ska läsa MINST 3 stycken mattekurser och de blir bara svårare men jag ska kämpa mig igenom detta, för jag SKA klara det.

 

Jag vill ha tre barn, jag vill att dom ska heta Ea, Lucas och Ludvig/Carolina. Men min framtida make kanske inte alls vill ha dom namnen på barnen, så jag vet inte alls men detta är min vilja. Jag vill bo i en stor ljusgrön villa med alldeles för många rum och lyxiga badrum. Jag vill ha möjligheten att ha ett rum åt varje barn och några extra rum till annat än att sova i. Jag vill att mina barn ska få en säker uppväxt och det inkluderar ett hus som de kan bo i hela livet utan att behöva bygga om pga fuktskador osv.

 

Jag vill att mitt liv ska bli som jag vill att det ska bli men det är högst otroligt att det kommer bli så. Jag vill ha mitt liv planerat och strukturerat men mitt liv är allt annat än planerat och strukturerat. Det är spontant och ostabilt. Om jag inte rycker upp mig och börjar planera så kommer nog de esta gå i diket och jag kommer misslyckas. Jag kan säga att jag är lyckligt ovetande om framtiden men jag är samtidigt väldigt nervös.   

 

Sammanfattning – livet är inte bestämt, framtiden är osäker, vad som helst kan hända. 

:)

 



Älskade unge! Matten fixar vi nu när jag pluggar det för din skull! <3 vad du än blir så kommer jag alltid att vara din mamma och stödja dig i dina val.

2014-02-21 | 00:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback