Mamma får gästblogga :)

Så då måste jag komma på vad jag ska blogga om... "Bara inte politik" säger ägaren av bloggen

Jaahaajaa

Dagarna är fulla med: Mamma? Jag vill ha glass! Ge mig glass nu! eller Vad gör du? Jag har inget att göra... and so on

men vi gör en massa saker tillsammans: Vi pysslar, vi städar, vi äter glass, äter mat, sover om natten och bara busar en hel del. Nu är jag semesterledig men tidigare så jobbade vi en hel del. VI då Denice hjälpt mig mazzor på jobbet. Hon blev grillmästare i att grilla grillspett a la Bea med baconlindaded bananer och majskolv, MUMS :)) Bakat Lilliefee-muffins, coca-colakaka och annat gott.

Igår var vi på Olssons tyger på Sveavägen mitt i stan och kollade mönster och tyger.
Hem följde ett otal olika fina knappar som ska dekorera den tygbit vi köpte som ska bli skärp till Denice. Mera knappar fnns här hemma så knappburken kommer fram snart lksom symaskinen.
Vi passade på att kolla in alla blommor och alla grönsaker och frukter på Hötorget också och visst var Puckona fina. Röda och glänsande men vem vill köpa Torra kantareller???

Jag ska sy lurviga benvärmare till storasyster Nathalie som ska på Mondaybarkryssning i slutet av augusti och Denice får agera provdocka så sömmarna hamnar rätt denna gång. Blev fel sist :(

Vi har utökat vårt Hamapärlorsortiment och köpte en hink och en påse med blandade färger. Hinken hade 5000 i vitt, svart, silver, brons och guld och påsen har 3000 i olika neonfärger. Blir att sortera så fingertopparna blöder. Men det är kul att ha och göra pärlplattor av. Vi har genom åren gjort olika askar och djur också men mest blir det hjärtan och stjärnor till olika mobiler. Självlysande pärlor är roligast tror jag... Blir ju lite mysigt att se när kvällen kommer och de lyser av sig själva.

Datorn Denice fick förra hösten håller på att rasa. Tangentbordet har släppt i limningen igen :( Har fått det fixat en gång på garantin men den har ju gått ut såklart nu... Bläääääääääää Har en större laptop som har på eget bevåg satt ett lösenord på sig och det kan vi inte knäcka. Måste få tag i en Vista skiva för att installera om den men har ju egen kod till Vistan så det bör inte vara för svårt egentligen. Tillverkaren vill ha betalt för att skicka en skiva till oss men de ska ha 36,5 euro via ett kreditkort vilket är dyrt. Finns det nån som har en vi kan låna så blir vi glada, mycket glada!


På söndagkväll blir det en tur med Tallink- Siljas Galaxy till Åbo med en god vän till oss från Fiket. Ska bli mycket trevligt. Hoppas bara att Denice inte blir sjuk igen bara... blir säkert inga chicken nuggets ombord. Det får bli årets semesterresa för oss då mina planer på Norrlandsresa frös inne denna sommar. Får bli i höst eller vinter istället. Vi saknar familjen där uppe i norr. Ungarna växer och växer...

Neheeeeeeeeeeeee nu får det vara slut för detta gästspel på Denice´s blogg.

Ha en underbar sommar och kom ihåg:

EN GLASS OM DAGEN HÅLLER SOMMAREN KVAR!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback